keskiviikko 26. marraskuuta 2014

10 random facts about me

me

1. Keräilen kaupoista ilmaisia reseptilehtisiä. Kauppareissusta tulee ainakin sata kertaa kivempi, kun saa kiikuttaa sieltä kotiin mukanaan uusimman reseptilehtisen! Mulla onkin näitä siis kaapissa vinot pinot. Kotiin päästyäni selailen sen innoissani heti läpi. Harvemmin niitä tulee sitten jälkikäteen selailtua, mutta onhan niitä hyvä olla varalta! Joskus silloin tällöin kun mulle iskee "mitä tänään syötäisiin?"-fiilis, niin silloin yleensä haen ideoita noista lehtisistä.

2. Tuohon edelliseen liittyen, mää olen muutenkin vähän hamstraaja-tyyppi. Nuorempana olin pahempi, silloin keräilin kaikkea mahdollista, turhanpäiväisistä pusseista kaikenmaailman lippulappusiin, pulloja, julisteita.. Nykyjään olen oppinut tavastani pois, eikä tarpeettomien asioiden pois heittäminen kirpaise juuri ollenkaan. Mitä nyt vaan noita reseptilehtisiä ja isoja jogurtti- ja jäätelörasioita.. niitähän voi käyttää vaikka eväsrasioina!

3. Imitoin meidän koiria. Musta on vaan todella viihdyttävää keksiä koirille hassut äänet, joilla ne "puhuu"! Yleensäkin eläimet ja vauvat! Vauvojakin on tosi hauskaa "imitoida" hassuilla äänillä ja jutuilla, kun ne kattelee ja ilmeilee niin hassusti. Harvemmin mää tätä yksin kuitenkaan harrastan, vaan muiden huumoritajuisten ihmisten seurassa.

4. Multa on joskus yläaste-ikäisenä leikattu nielu- ja kitarisat pois. Leikkauksen jälkeen mun ääni kuulosti ihan erilaiselta ja sain makeat naurut kavereilta.

about

5. Mulla on omasta mielestäni aika hyvä ihmistuntemus. Osaan jollain tavalla tulkita ihmisiä, niiden tunteita ja käyttäytymisiä. Muutenkin olen aika syvällisiä pohdiskeleva -tyyppi ja huomaan aika usein tulkitsevani myös itseäni ja omaa käyttäytymistäni, "miksi teen näin?", "mistä tämmöset fiilikset perinpohjin kumpuaa?", "mitä yritän tällä käyttäytymisellä muille kertoa?".  Yleensä sitten löydän niihin ihan järkevät vastaukset. Nyt tämän asian kirjoittamisen jälkeen tuli vähän hölmö olo, ymmärsiköhän kukaan? :D

6. Mulla ei ole ikinä ollut hampaissa reikiä. Never!

7. Mulle jää aika usein kaikenlaiset ärsyttävät tv-mainokset päähän soimaan. Muistan useimpia ulkoa ja aina kun ne tulevat telkkarissa taas vastaan, niin toistelen niitä sitten siinä mainoksen tahdissa. Ärsyttävää, eikö! Esimerkkinä se Kinder Buenon mainos, cant' resist.. :D

facts

8. Lapsena olin ihan hullu Spice Girls -fani! Me tehtiin joka viikonloppu serkun ja siskon kanssa tanssivideoita, joissa esitettiin spaissareita ja muka laulettiin (eli heiluteltiin suuta lauluosioiden tahdissa). Vaihdettiin eri asut aina joka biisille. Vitsit että se oli kivaa! Tanssittiin väsymykseen saakka ja sitten loppuillasta aina katottiin ne juuri äsken kuvatut esitykset videolta. Jos vaan saisin niitä videoita jostain käsiini, mä niin laittaisin ne tänne teidänkin nähtäväksi! :D Ne on ihan huippuja!

9. Mää en pystyis ehkä ikinä maistamaan mitään simpukoita, etanoita, mustekalaa tai muita vastaavia ällötyksiä. Ne jotenkin näyttää niin iljettäviltä, että en uskalla enkä halua maistaa. Mutta toisaalta on mua alkanut vähän ehkä kiinnostamaan, että miltäköhän ne maistuis, niitä kuitenkin pidetään niin herkkuina... On mulle joskus käynyt niinkin, että jotain kun en ole halunnut maistaa, sitten kun lopulta olen maistanut.. olen rakastunut! Mut saas nähdä uskaltautuisinkohan joskus.

10. Mulla on toisinaan aika huono muisti, kaverit välillä joutuu kertomaan samoja juttuja uudestaan. Sama pätee elokuviin! Voin huoletta katsoa saman elokuvan jonkin ajan päästä uudestaan ja todeta, että olen mä tämän nähnyt, en vaan muista mitä siinä tapahtui! Mutta mulla on hyvä kasvomuisti. Muistan ihmisten kasvot, vaikka olisin kerran nähnyt, mutta en välttämättä sitten sitä, että mistä ne ovat tutut.

10facts


18 kommenttia:

  1. Mun äiti ja isä teki meidän koiralle tuota, että ne puhu sen "äänellä".. Samaa tekee mun kissalle.. Se on niin koomisen kuulosta :) Se tullee aina niin luontevasti niiltä. Ja mullakaa ei oo koskaan ollu reikiä hampaissa! Ja mää olin kans iha hullu spaissari-fani! Oli huone vuorattu kuvilla/julisteilla, oli myös spaissareiden koulureppu, penaali Ym :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heheh, ihana kuulla sulta samanlaisia juttuja Enni! :) Oii spaissari-ajat oli ihan parhaita, mää en ikinä kylläkään saanut mitään spaissari-vaatteita tai asusteita, mutta keräilin himona niitä kortteja ja just kans julisteita! :D Vitsit ja ne spaissari-tikkarit, joissa oli mukana aina tarra, ne oli ihan huippuja!!

      Poista
    2. hah, niin oliki tikkarit/tarrat parhaita :) tänäpäivänäkin jotku spaissareitten biisit tekee niin nostalgisen ja hyvän mielen :)

      Poista
  2. voii ihana Jossu <33 Oli huippua oppia susta lisää tämän postauksen kautta :) Lisäski olit koonnut tähän just semmosia hauskoja juttuja- ei mitään ns. tylsiä perusjuttuja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ompa kiva kuulla, yritinkin miettiä tähän semmosia kivoja ja vähän hassujakin juttuja! <3 :)

      Poista
  3. Mä teen samaa ton kinderin mainoksen kanssa et puhun siihen päälle samaan aikaan XDDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana löytää samanhenkisiä ihmisiä! xD

      Poista
  4. Hahaa muistupa mieleen tuo kitarisahomma ku siitä kirjotit! :D raukkeli!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha, joo se oli traumaattista! xDD

      Poista
    2. Hahaha, joo se oli traumaattista! xDD

      Poista
  5. Eikä, mäki keräilen nuita repeptilehtiä ja haen niistä inspiraatiota. :D Oli mukava lukea susta näitä faktoja.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis ne reseptilehtiset on ihan aarteita! :D Kiva kuulla! :)

      Poista
  6. Hahaaaa allekirjotan niin nää jutut susta! :D Varsinki ton unohtelun, haha en kestä!! Joka kerta aina, Jossuuuu oon kertonu sulle kyllä tästä asiasta. xD Ja hamstraamisesta tulee niin mieleen sun vaatekaappi! Tuo kinder bueno mainos on kyllä niin paha, ei voi olla toistamatta sitä! Ihana Jossu ja kauniita kuvia olit tähän valinnu. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehehe, olipa ihana piristävä vaikutus tällä kommentillasi, kiitos! <3 :D No mää nyt oon vähän tämmönen, minkäs teet hihiii xD

      Poista
  7. Melkeen kaikki kohdat pätee myös muhun :D hauska huomata että muillakin ihmisillä on samoja tapoja kun mulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heei huippua!! :D Kiva löytää sielunsiskoja ja -veljiä, joilla on samoja hassuja tapoja! :D

      Poista
  8. Oi olipa kivaa oppia sinusta taas lissää uusia juttuja :)<3 Niin lutusia ja söpöjä nuo teiän koirat, en kestä!! :D Varsinki toi pentukuva, oooh <33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih ihana kuulla,että tykkäsit tästä! <3 :) Joo noi Bambit pentukuvat on niiiin sulosia, mun lempparikuvia ehkä ikinä :D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...