maanantai 14. huhtikuuta 2014

Treenikuulumisia

Kuulumisia vähän treenirintamalta tähän väliin, mun treeniohjelman ensimmäinen vaihe, ns. "massankeräys-vaihe" alkaa olla nyt takana päin ja tällä viikolla aloitan hieman kevyemmän ja päivitetyn vähintään 4 viikkoa kestävän jakson. Sen jälkeen on vielä viimeiset 4 viikkoa vieläkin tiukempaa vaihetta jäljellä, jolloin rasva laitetaan palamaan kunnolla.

Menneet viisi viikkoa sujuivat hyvin ja motivaatio on vain kasvanut matkan varrella. Missään vaiheessa ei ole tehnyt mieli luovuttaa, vaan ihan tosissani haluan saada muutosta aikaan. Näkyvät muutokset kropassa ja paremmat tulokset salilla ovat kasvattaneet motivaatiotani tähän hommaan. Rehellisesti sanottuna, en ole koskaan aiemmin ollut näin motivoitunut. Tällä hetkellä en halua mitään niin paljon kuin saavuttaa sen unelmakroppani! Nyt tai ei koskaan! Mää olen oikeasti kyllästynyt luovuttamiseen, mää haluan viimeinkin nähdä miten mun kroppa kehittyy ja mitä tuolta rasvakerroksen alta myöhemmin paljastuu.

Alla dieettiruokiani kuvina ja lisäravinteet jotka mulla on käytössä. Ruokavalioni ja treenit ovat joitakin teitä kiinnostaneet, joten ajattelin nyt niitä asioita tässä hieman raottaa.

fit 002.1

Tässä ekassa vaiheessa söin aika paljon hiilareita ja mulla oli lataus- ja energiajuomat tukemassa treeniä. Noiden juomien avulla treenit kulkivat tosi hyvin, kaiken yleensä jaksoi tehdä mitä pitikin, enkat paukku salilla ja hyvin nopeasti voimat kasvoi, mikä tarkoitti taas sitä, että usein sai nostaa painojen määrää. Nyt sitten saa nähdä rupeaako treenit tökkimään kun nuo kyseiset energia-latausjuomat jäävät kokonaan pois ja pitääkin suoriutua yhtä kovista treeneistä ilman niitä ja vähemmällä ruoalla jaiks. Alkuun voi tietystikin tuntua nihkeältä, mutta kyllähän siihenkin taas tottuu, uskoisin. Mutta toisaalta odotan innolla tätä kevyempää vaihdetta, kun ainakin toivottavasti tuo rasva lähtee palamaan paremmin.

basics 006

Joka aamu puuroa kananmunan valkuaisilla, kauhea kasa raejuustoa ja omenaa. Tämä aamupala on kyllä kieltämättä välillä tökkinyt, mutta onneksi siihen nyt saa vähän vaihtelua!

bileasu 628

Vitamiinit: multivitamiini, c-vitamiini ja omega-3 kapselit. Latausjuomana yhdistelmä beta-alanine, kreatiini, bcaa ja glutamiini. Treenin aikainen energiajuoma yhdistelmästä bcaa, glutamiini ja malto-energy.

blogikirppis 021
bileasu 640

Siinä kaikki lisäravinteet mitä mulla on käytössä. Whey100 hera lisäproteiinina, Recovery+ palautusjuomana ja Night time -yöproteiinina. Yksittäisistä vaikutuksista en osaa sanoa, mutta mulla kaikki nämä toimii. Kreatiini lisää voimaa ja kehon lihasmassaa luonnollisella tavalla, beta-alanine on aminohappo, joka parantaa suorituskykyä ja edistää palautumista, glutamiini myöskin nopeuttaa palautumista ja vähentää lihaskipuja (ilmankos palaudun tosi nopeasti) ja BCAA on aminohappovalmiste, joka auttaa lisäämään ja hankkimaan lihasmassaa ja nopeuttaa myöskin treenistä palautumista. Tällaisia lisäravinteita ei mielestäni todellakaan tarvitse, jos ei treenaa oikeasti kovaa ja usein.

Seuraavaksi otan ruokavaliooni mukaan rasvanpolttajat, saas nähdä minkälaista apua niistä on!

bileasu 588

Tältä lounaat ja päivälliset ovat suunnilleen näyttäneet, tosin leipää vain yhdellä aterialla. Aina on riisiä tai pastaa, jauhelihaa tai kanaa ja paljon salaattia ja lisäksi herne-maissi-paprikaa. Kastikkeitakin käytän toki välillä, mutta aina ne eivät maistu. Mulla ei kyllä juurikaan ole dieetin aikana ollut mitään mielitekoja, tosin leipää tekisi mieli välillä mussuttaa enemmänkin. Pari kertaa olen tosin dieetin aikana syönyt jotain sellaista mitä ei olisi saanut, mutta se on vain elämää, sellaista saattaa sattua. Mutta dieetti jatkuu!  En tee siitä sen kummemin suurta numeroa tai jää asiaa märehtimään, vaan jatkan normaalisti dieettiä.

treeni
blogikirppis 002
blogikirppis 404

Välipalalla maitorahkaa mehukeitolla ja proteiinidrinkki. Iltapalalla vähän samantyyppistä, joko rahkaa marjoilla tai sitten Night Time -proteiinijuomaa.

blogikirppis 049

Edelleen treenaan samalla kaavalla, eli 5-jakoisesti:

Ma: Selkä ja olkapäät
Ti: Rinta ja hauis
Ke: Etureidet ja keskivartalo
To: Takareidet ja vatsat
Pe: Ojentajat ja olkapäät

Lisäksi teen viikossa 2-4 juoksulenkkiä, joista 1-2 on tunnin mittaisia tyhjällä vatsalla tehtyjä cardioita ja 1-2 noin puolen tunnin intervalleja. Niiin ja lisäksi olen vielä alkanut harrastamaan Crossfittiä, (ihan alussa vielä) jota on tarkoitus treenata salin lisänä jaksamisten mukaan. 

On tullut huomattua, että kyllä kärsivällisyyttä tässä hommassa tarvitaan. Ei ne hienot lihakset aivan parista salikerrasta pamahda sinne kroppaan, vaan hitaasti ja varmasti ne sinne kuitenkin kehittyy. Mää olen joskus ajatellut, että joo käynpä muutaman lenkin ja pari kertaa vähän heiluttelemassa niitä painoja siellä salilla, niin mää olen jo parissa viikossa ihan hyvässä kunnossa. Voihan sitä uskotella itselleen olevansa hyvässä kunnossa, mutta todellisuushan on se, että kyllä sitä pitää tehdä oikeasti aika paljon töitä säännöllisesti sen kropan eteen, että se alkaa jossain näkyä. Pitkäjänteisellä, kärsivällisellä työllä tulokset ovat taattuja, ei pidä luovuttaa kriittisimmällä hetkellä! 

Tuloksista puheenollen, minä olen oppinut tekemään leuanvetoja! Siis LEUANVETOJA, MINÄ! Yhteiskunnalle täysin mitätön askel, mutta minulle se on valtavan suuri askel ja saavutus. Olen siitä ylpeä! Se on CrossFitin ansiota, että koskaan edes aloin niitä harjoittelemaan. No en tosin aivan suorilta käsiltä niitä vetoja saa, mutta kuitenkin saan ja se merkitsee minulle paljon se, sillä en koskaan kuvitellut oppivani/pystyväni niitä tekemään näin nopeasti. Kolme, melkein neljä leuanvetoa on saavutukseni tähän asti. Innolla harjoittelen leuanvetoja lisää ja toivottavasti ne pian sujuvatkin puhtaasti!


Mutta mites siellä ovat treenit sujuneet? Minkälaisia kokemuksia sinulla on lisäravinteista, löytyykö käytöstä kenties samoja kuin minulla? Olisi kiva kuulla teidänkin treenijuttujanne, kertokaa mitä vain! :)


25 kommenttia:

  1. Oi mahtavaa, treenipostaus! Tätä on ootettu :) hienolta kuulostaa sun projekti ja hyvin oot saanu jo tuloksiakin :) laita jollonkin vertailu kuvia ennen ja tällä hetkellä tilanteesta! Käykkö millä salilla ja ookko palkannu pt.n vai minkälaisella suunnitelmalla treenaat? Onnistuneita treenejä loppudieetille ja toivottavasti myöhemmiksikin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ompa kiva kuulla, että joku näistä tykkää! :) Joo mulla olikin itseasiassa ajatuksena ehkä laittaa myöhemmin ennen ja jälkeen kuvia, varmaan viimeistään sitten kun tää projekti on ohi. En ole palkannut pt:tä, mulla on 3 kk kestävä BodyCampin Bikini Fitness -ohjelma, jonka mukaan ihan itsenäisesti teen. Treenaan Hukassa! Kiitoksia paljon tsempeistä, parhaani aion ainakin yrittää! :)

      Poista
  2. Hyvältä näyttää! Itse huomasin ensin, miten olkapäät pyöristyivät ja yläkroppa kiinteytyi aikalailla. Nyt alkaa lähteä tasaisesti joka paikasta ja kohta on piakkoin rasvanpolttokausi edessä. Pieni stoppi pääsi tässä välissä käymään, kun erosin ja kaikki piti laittaa uudestaan tärkeysjärjestykseen ja ajatukset oli sekaisin. Siinä tohinassa, mun pää ei oli kestänyt jos olisin lopettanut salilla käymisen, sillä se oli varmaan ainut syy minkä takia oli syy nousta sängystä ylös!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Hienolta kuulostaa, minulla juuri sama juttu! On kyllä huippua huomata kun koko ajan pikkuhiljaa se rasva palaa kaikkialta tasaisesti ja erottuvuutta tulee lihaksiin, siitä vaan nälkä kasvaa syödessä ja haluaa nähdä niitä tuloksia vaan entistä enemmän!

      Kurjaa, että erosit, mutta mahtavaa on se, että et sen takia lopettanut treenaamista vaikka varmasti vaikeaa se on ollut sekavien ajatusten kanssa! Erot ovat aina hirveitä, mutta niistä kyllä selviää ja elämä jatkuu. Tsemppiä kovasti sinullekin treeneihin ja toivottavasti pääset haluamiisi tuloksiin! :)

      Poista
  3. Vau tota sun peppua! :) Vielä pitäis tehä pyrstötreeniä paljonki ennenkun se näyttää samalta, kuin siulla! Upea olet! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, voi kiitoksia! :D Tosin pitää minunkin treenata lisää peppua ja ylipäätään jalkoihin lisää muotoja, on ne vielä vähän ruipelot. ;D

      Poista
  4. Moikka!
    Mulla olis kysymys noista rasvanpolttajista kun mainitsit, että kohta tulee mukaan myös rasvanpolttajat. Tarkoitatko siis jotain lisäravinne valmisteita? Tarjolla kun on tällä hetkellä vaikka minkälaisia kapseleita ja olisi kiva tietää, jos jollain olisi kokemusta joistain luotettavista ja oikeasti hyötyä antavista. Nykyään puhutaan myös paljon vihreä tee kapseleista, tiedätkö niistä mitään? Eihän siihen kiinteytymiseen ja rasvanpolttoon oikeasti mitään poppakonsteja ole ja kovalla työllä ne tulokset tulee, mutta jos jollain luotettavilla kapseleilla sitä voisi vähän vauhdittaa tai tehostaa niin se toisi vaan lisää motivaatiota! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Otan käyttööni seuraavaksi CLA+ kapselit ja SportLife Nutritionin Diet Stack kapselit. Niistä minulla ei ole aikaisempaa kokemusta. Mutta olen joskus aikaisemmin käyttänyt Fastin Burner-kapseleita ja saman ja jonkun toisenkin merkin vihreä tee -kapseleita. Kyllä ne mielestäni tehostivat sitä rasvanpolttoa, että voin ihan suositella kokeilemaan! :) Tietenkään ei pidä unohtaa treenaamista ja terveellistä ruokavaliota, niillähän sitä muutosta tulee, rasvanpolttajat vain tukevat sitä ruokavaliota ja liikkumista. :) Tsemppiä sinullekin rasvanpoltto-projektiin!:)

      Poista
  5. Ihana Jossu! <3 Oot niin hyvä inspiksen lähe!

    VastaaPoista
  6. Käytätkö nyt ollenkaan alkoholia? tuleeko pidettyä herkkupäiviä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En käytä enkä pidä herkkupäiviä. :) Paitsi vappuna ajattelin ehkä ottaa vähän rennommin asian suhteen. ;D

      Poista
  7. Voitko avartaa tietämätöntä... Mitä on crossfit? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Crossfit on kuntoilumuoto, jossa tehdään lihasvoima-, kestävyys-, nopeus- ja notkeusharjoitteita. Harjoitukset ovat vaihtelevia ja haastavia ja niitä harjoitellaan korkealla intensiteetillä. :) Kannattaa vaikka googlettaa tarkempaa tietoa lajista! :)

      Poista
  8. Onko toi recocery+ ollu hyvää palautusjuomaa? :) Mulla on itellä hakusessa uus, vanhassa kun oli vahingossa ollu tota kreatiinia... kannattaa olla varovainen sen kanssa! Kaikillehan ei oireita tuu, mutta mun yhdellä ystävällä alkoi se kauheasti kuivattamaan silmiä ja siitä tuli jo oikeen näköhaittojakin! Eihän se tietenkään kaikille aiheuta mitään, mutta ite en oo uskaltanu käyttää mitään missä sitä on enää sen jälkeen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh, empäs ole tuollaisista vaikutuksista ennen kuullutkaan! :o Mutta joo kyllä mää olen tykännyt tosta Recovery+:sta, ei mitään valittamista. :) Kannattaa kokeilla!

      Poista
  9. On ehkä vähän hassu kysymys, mutta onko sulla selluliittia? :D Ja tiedätkö miten sitä voisi vähentää?
    Tosi hienoa, että olet jaksanut käydä salilla ja nautit siitä! Muutenkin sul on hyvä asenne ja et heti lannistu parista mieliteosta :) Semmone syvällinen kysymys tähän perään vielä, että mitä aijot sen jälkeen tehdä, kun olet saavuttanut tavoitteesi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsemppaamisesta, pitäähän tähän hommaan suhtautua positiivisesti, ei siitä muuten tule mitään! :) Juu ja on minullakin vähän selluliittiä. :D Minä uskon siihen, että selluliitti lähtee sulamaan terveellisellä ruokavaliolla ja säännöllisellä liikunnalla, eli kannattaa syödä joka aterialla jotain proteiinipitoista ja vähentää hiilareita. Hyvälaatuisia hiilareita, kuten täysjyväriisiä tai -pastaa ja puuroa. Säännöllinen ruokailu, 5-6 ateriaa päivässä noin 3-4 välein. Viikossa 2-3 kertaa juoksulenkkiä ja salilla kannattaa myös ehdottomasti treenata muutama kerta viikossa jos on siihen mahdollisuus. Vettä pitää juoda ja paljon!

      Onhan niitä kaikkia selluliittivoiteita, mutta en ole niitä koskaan kokeillut. Minulla on terveellinen ruokavalio ja hikiliikunta auttanut. :)

      Tavoitteeni saavuttamisen jälkeen aion ehdottomasti jatkaa terveellistä ruokavaliota ja treenatakin lähes yhtä useasti. Mutta aion kuitenkin ottaa paljon rennommin liikunnan ja syömisten suhteen, mutta sen perus rungon aion niissä säilyttää. :)

      Poista
  10. jesss hyvähyvä yllätyin iloisesti tästä postauksesta!! oon sun kanssa ihan samoilla linjoilla siinä että nyt oikeesti tai ei koskaan... liian monta kertaa oon ollut silleen että joo kyl tää kiinteytys/kesäkunto lähtee nyt ja niin ja aina se on tyssänny kun en oo oikeen saanu niskasta kunnolla kiinni. pari kk sitten sain tarpeekseni siitä että kunto on oikeesti huono (vaikka oon harrastanu urheilua koko elämäni?) ja kroppa on "löysä" ja selluliittia löytyy kaikkialta vaikka muille jakaa... vihdoin ja viimein tää salilla ja lenkillä käynti on oikeesti jatkunut eikä loppunut heti kahen viikon jälkeen... mun tavoitteena olis saada varsinkin tota peräkonttia pyöreemmäks ja timmimmäks + noi hauberit ja selkä kasvamaan. pikkuhiljaa. mutta olishan se ihan kiva että ekaa kertaa elämässä kehtais siellä biitsillä olla bikineissä chillaa. haha oonkin jo varoitellu kavereita että sitten ku syksyllä (hope so) ois toi kontti vähä kasvanu nii sitte ylpeenä kyllä esittelen mun muotoja kun töitä on tehty!!! ainoot huonot jutut täs on nää että en oikeen tiiä yhtään mitä pitäis syödä muutakuin että hiilarit vähiin ja herkut pois... ei oo mitään hajua mistään protskujauheista sun muista että minkä verran pitäis mitäkin syödä jne. ja tietenkin seki vielä että oon vieläkin vähä keltanokka tuolla salilla että pysyn vieläkin sellasilla tutuissa ja turvallisissa liikkeissä mitkä varmasti haltsaan. ;D mutta hei nainen sulla on upee kroppa! sun asukuvias ku kattoo ni huomaa kyllä että mimmi on kyykännyt! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia Anna kehuista! :) Huojentavaa kuulla, että treenit kropassa näkyy jossain määrin myös ulkopuolisen silmään. :D Siitä vaan ahkerasti treenaamaan ja tiukka ruokavalio niin kyllä niitä muutoksia siellä kropassa pikkuhiljaa alkaa tapahtumaan. :) Motivaatiota on hyvä muistaa pitää yllä myöskin, eli vaikka lukemalla alan lehtiä/blogeja ja katselemalla ihannekroppien kuvia, mulla ainakin auttaa jatkamaan se, kun muistuttelen itselleni aina välillä niillä, että minkäs vuoksi tätä hommaa tehtiinkään. Kyllä todellakin saa sitten kovalla työllä tehtyjä muotoja esitelläkin! ;)

      Sun kannattaa syödä reippaasti proteiinia, esim aamu-,väli- ja iltapalalla voit syödä esim. maitorahkaa, raejuustoa tai juoda heraproteiinidrinkki ja niiden kaverina joku hedelmä vaikka omena tai marjoja. Heraproteiinina suosittelen esim tuota SportLife Nutritionin Whey100, mitä minullakin on, mutta markkinoilta löytyy kyllä paljon monenlaisia heraproteiinijauheita, mistä valita. Treenin jälkeen voit juoda palautusjuomana myös tuota heraproteiinia tai Recoverya. Jauheiden pakkauksissa on kyllä ohjeet minkä verran milloinkin voi juoda. Lounaalla ja päivällisellä voisit syödä kanaa, kalaa tai vähärasvaista lihaa, esim. jauhelihaa. Lisukkeena täysjyvä riisiä/pastaa tai perunaa ja leipää, mutta kohtuudella! Lounaalla tai päivällisellä voit jättää tuon hiilarilisukkeen pois jos haluat syödä kevyemmin, mutta ei ainakaan sillä treenin jälkeisellä aterialla! Sitten lisäksi vielä paljon salaattia ja vihanneksia. Niillä eväillä pitäisi alkaa kroppa muovaantumaan. :) Salillakin vaan kannattaa rohkeasti kokeilla niitä uusiakin laitteita ja liikkeitä, eihän sitä muuten opi ja kehity. Tsemppiä kovasti sinunkin kiinteytymisprojektiin, kyllä se siitä lähtee sujumaan! :)

      Poista
  11. Kiitos kiitos ja vielä kerran KIITOS! Tälläistä olen etsinyt ja nyt oma suosikki bloggaaja teki niin sain tästä todella paljon inspistä ja erityisesti motivaatiota treenaamiseen! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten mahtavaa kuulla, että sait tästä motivaatiota, ihan huippua! <3 Kiitos itsellesi! :)

      Poista
  12. Hei, ootko tilannut kaikki kuvissa näkyvät palautusjuomat jne. fitnesstukusta? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole tilannut, olen ostanut kaikki Life-kaupasta. :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...