maanantai 10. maaliskuuta 2014

10 (weird?) things about me

Moikka! Vähän vaihtelua blogiarkeen, nyt kerron teille 10 random asiaa minusta, joita et varmastikaan vielä tietänyt. Tällaisia erilaisia hauskoja postauksia on kyllä hauskaa ja piristävää tehdä! Toivottavasti nämä jutut viihdyttää, tässäpä olkaas hyvät. :)

dragimage-016

1. Mää luen joka päivä horoskooppeja. Se on semmosta höpöviihdettä ja musta on vaan jotenkin hauskaa saada päivälle niistä sellainen "sanoma". En mää kyllä aivan sinisilmäisesti niihin usko, mutta aika usein ne pitää paikkansa.

2. Mää olen toisinaan vähän sellainen yksinäinen susi, sosiaalinen erakko. Olen usein aika huono pitämään kavereihin tai läheisiin yhteyttä. Ei sillä, ettenkö välittäisi mun ystävistä tai ettenkö viihtyisi niiden seurassa, mutta viihdyn vaan niin hyvin itsekseni omissa oloissani, omiin juttuihin uppoutuneena. Minusta on kuitenkin aivan ihanaa hengailla ihmisten kanssa, mutta en mää kuitenkaan osaa olla sellainen joka päivä kavereiden kanssa pörräilijä. Välillä mää saatankin sitten yhtäkkiä havahtua yksinäisyyteen ja ihmetellä, että missäs ne muut ovatkaan... :D Voi mää niin ihailen Sinkkuelämän naisia kun ne viettää niin paljon aikaa yhdessä, käyvät varmaan päivittäin lounailla samalla kertoen uusimmat kuulumiset toisilleen ja ovat vaan niin läheisiä ystäviä keskenään!

3. Edelliseen liittyen, osaisinpa mää olla kuin Carrie Bradshaw, joka pystyy soittamaan heti oitis bestikselleen kun ilmaantuu aivan mitä tahansa ongelmia tai ilouutisia elämässä. Mää olen tosi huono avautumaan. Yleensä vatvon asioitani hiljaa yksikseni, enkä juurikaan osaa puhua niistä muille. Oikeastaan mun sisko on varmaan ainut ihminen kenelle pystyn puhumaan ihan mistä vain. Tätä piirrettä itsessäni mun pitäisi muuttaa ja oppia olemaan avoimempi. 

4. Olen totaalisen riippuvainen veden juonnista. Otin joskus nuorena vuosiavuosia sitten terveelliseksi tavaksi juoda vettä vähintään pari litraa päivässä ja sillä tiellä ollaan edelleen pysytty eikä se ole ollut minulle koskaan vaikeaa. Päinvastoin! Vesi uppoaa liiankin hyvin, en edes tiedä kuinka monta litraa päivässä juon. Kotona tämä vesi-riippuvuus on mulla pahimmillaan, mun on hankala keskittyä mihinkään jos mulla ei ole koko ajan vesipullo vieressä saatavilla. Vesipulloa pitää olla vähän väliä täyttämässä, mua alkaa heti jotenkin ahdistaa jos se on tyhjä. :D

5. Mää olen ollut McDonaldsissa töissä heheeh! Jo nuorena olen halunnut tienata omat rahani, siispä olen työskennellyt myös mm. lehdenjakajana, siivoojana, leipomossa ja naksutehtaalla. 

6. Nauhoitan usein telkkarista Simpsoneita ja katselen niitä naureskellen aina kun on tylsää. Simpsonit on ihan parhaita!

7. Mää vihasin lapsena kaikenlaista punaista lihaa. Jätin aina lihat syömättä kun en pitänyt niiden koostumuksesta ja enkä varsinkaan siitä läskistä mitä lihoista yleensä löytyi. Jauheliha varsinkin oli mulle erityinen inhokki, kuvittelin aina, että se jauheliha on kanojen ja kukkojen jaloista tehtyä (?!), hahah. :D Vanhemmiten olen kyllä oppinut pitämään lihasta. 

8. Mää laulaa hoilottelen aina yksin kotona kun kukaan ei ole näkemässä tai kuulemassa. 

9. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. (Olen tämän muistaakseni joskus kauan aikaa sitten kertonutkin, mutta kerrompa nyt kuitenkin uudestaan, jos et tiennyt, niin nyt tiedät. :) ) Se on sairaus jossa kilpirauhanen ei pysty tuottamaan tyroksiinihormonia. Sinänsä harmiton sairaus kun lääkityksellä saadaan oireet pois ja olo normaaliksi. Mutta hyi kamala minkälaista se voi olla ennen kuin sitä ei olla vielä todettu. :(

10. Mää olen sellainen hassu höpöttelijä, ainakin kotona. Pelleilen, heitän läppää ja puhua hölöttelen hassusti tai hassuilla äänillä. Teen pöljiä ilmeitä ja joskus kiusaan Jannea. Huumoria pitää elämässä olla! :D




Kivaa alkanutta viikkoa!

24 kommenttia:

  1. haluaisitko kertoa lisää tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta, millaisia oireita sulla oli ja miten se todettiin jne? :) tää blogi on <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3

      Joo toki! Mää olin tosi pitkään ihan kuolemanväsynyt kaiken aikaa, en jaksanut tehdä yhtikäs mitään, pienet kotityötkin tuntuivat hirveän raskailta. Olin tosi passiivinen ja äreä, en jaksanut juuri puhuakaan ja vaikutin ihan masentuneelta. Aloin sitten ihmetellä, että tuskin on ihan normaalia olla jatkuvasti niin väsynyt vaikka syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaakin. Luin sitten jonkun lehtijutun anemiasta ja päättelin samoista oireista, että mullahan saattaa olla anemia ja tajusin sitten mennä verikokeisiin, samalla pyysin testaamaan myös kilpirauhasarvot. Verikokeilla sitten selvisi se kilpirauhasen vajaatoiminta. :)

      Poista
  2. Mulla sama toi vesi riippuvuus :D Muistan kuinka se alko joskus 13 vuotiaana kun mulle sanottii et juot vettä niinku kilpaurheilijat. Aina ku meen jonnekki kyläänkin käyn hörppimässä vettä vähän väliä ja vesilasin pitää olla lähettyvillä jos jano yllättää :D ja nukkumaan mentäessä pitää aina olla täys vesilasi vieressä muuten en saa unta :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heheh, hauska kuulla, että sullakin sama riippuvuus!! :D

      Poista
  3. Toi 3. on niin sama mullakin! Haluisin pystyä just soittamaan heti jollekin ystävälle, kun tapahtuis jotain probleemaa tai iloista juttua. Vatvon kans yleensä kaiken vaa omassa pienessä päässäni, ja mulla on kans ehkä 1 tai 2 ihmistä joille pystyn avautumaan kaikesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai sullakin sama! Olis kyllä mukavaa jos osaisi olla niin avoin! Monet asiat saattaisivat tuntua paljon helpommilta, jos niistä vaan osaisi keskustella jonkun muun kanssa, eikä tarvisi murehtia niitä yksinään. Voi miten me tuppisuut päästäisiin ulos kuorestamme?? :D

      Poista
  4. Kaikki muut paitsi 7 ja 9 oli ihan kun mun suusta! Pystyn samaistumaan noihin muihin ihan 100%! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehehee hauskaa, että löytyy muitakin samanlaisia höppänöitä! :D

      Poista
  5. Ite juon kans ihan älyttömästi vettä ja vesipullon täytyy aina olla mukana! Simpsonit on kans ihan parhaita:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä, ilman vettä ei voi elää! ;) Mun sisko ei voi sietää Simpsoneita, siis en tajua miten joku ei niistä tykkää?! :D

      Poista
  6. Oi pystyn samaistumaan noihin 2, 3, 4, 7, 8 ja 10, hassua kun luki näitä miten paljon oli tunnistettavia asioita!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauskaa kyllä, että löytyy monia muitakin saman tyyppisiä ihmisiä kuin minä! :D

      Poista
  7. 2 kohta, voin niin samaistua täysin samaan asiaan:D! joskin sinun kohdallasi yllätyin tästä, mutta tälläisissä postauksissa monet bloggaajat ovat paljastaneet tälläisen piirteen itsestään :) ei se vissiin olekkan sitten niin harvinaista :D!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, monet varmaan yksin itsekseen luulee, että kaikki muut ympärillä ovat niin yltiösosiaalisia, mutta eivät sitten välttämättä sitä todellisuudessa olekaan, heh. :D

      Poista
  8. Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja ku sitä ei oltu todettu vielä niin lihosin varmaan 10-20kg ihan yhtäkkiä:/ nyt niitä on taas vaikea laihduttaa :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ouh nou.. :/ No mutta terveellisellä, monipuolisella ruokavaliolla ja säännöllisellä liikunnalla pikkuhiljaa painoa pudottamaan, vaikkei se kovin helppoa varmasti olekaan. :) Hiljaa hyvä tulee! :) Itse en onneksi ainakaan tietääkseni lihonnut hirveitä määriä, mutta se väsymys oli sitäkin kamalempaa.

      Poista
  9. Jotenkin voin myös omaksua nuo kohdat ihan kuin olisin ne itse sanonut. :) sä taidat olla hotoskoopilta kalat? ;) itse oon kalat ja ne on vähän tuommoisia :D ja tämmöisiä.. Heh.. Itse tarvin sitä omaa "akvaariota", johon aina aika ajoin menen kerään voimia ja luovuutta :D tarvin omaa aikaa olla ja todella viihdyn yksinäni. Toki joskus ois hyvä nähdä myös kavereita.. Onneks töissä sentään on ihmistenilmoilla. :) mukavaa päivää! :) kiva postaus. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Heh, kuulostaapa niin tutulta! :D Mää olen horoskoopiltani Vesimies. ;)

      Poista
  10. Sama juttu ton vedenjuonnin kanssa! Mun mielestä kamalinta on jos on tiedossa joku pidempi automatka tai leffa elokuvateatterissa, koska ajattelen aina etten voi juoda vettä niin paljon kuin haluaisin, koska en tiedä miten pääsen vessaan :D oon niinkuin se putouksen mummo, aina kyselemässä vessaa xD fit girl problems... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahah, joo se vessassa ramppaaminen on vähän rasittava sivuvaikutus siitä veden ahmimisesta! ;D

      Poista
  11. Hei, liittyen tohon 9. kohtaan kun itselläni on juuri otettu kilpirauhasarvot mutta lääkäri ei ole vielä ollut yhteyksissä tuloksista mutta vajaatoimintaa epäillään niin millaiset oireet sulla oli ennen lääkitystä ? jos ei nyt liian henkilökohtainen kysymys ole :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole ollenkaan, vastasinkin samanlaiseen kysymykseen tuossa ylempänä ja vastasin näin:

      Joo toki! Mää olin tosi pitkään ihan kuolemanväsynyt kaiken aikaa, en jaksanut tehdä yhtikäs mitään, pienet kotityötkin tuntuivat hirveän raskailta. Olin tosi passiivinen ja äreä, en jaksanut juuri puhuakaan ja vaikutin ihan masentuneelta. Aloin sitten ihmetellä, että tuskin on ihan normaalia olla jatkuvasti niin väsynyt vaikka syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaakin. Luin sitten jonkun lehtijutun anemiasta ja päättelin samoista oireista, että mullahan saattaa olla anemia ja tajusin sitten mennä verikokeisiin, samalla pyysin testaamaan myös kilpirauhasarvot. Verikokeilla sitten selvisi se kilpirauhasen vajaatoiminta. :)

      Toivottavasti sulle pian selviää onko sulla sama vai ei, tsemppiä! :)

      Poista
  12. 2 ja 10 (varsinki siis 10) ihanku minäki :D 3 on lähes joo, mut iha heti ekana taidan avautua asioista äidilleni. Avoimesti puhun asioistani ihmisille (tietyille) mut en heti jos jotain käy. Son sitten sen aika kun kolostansa mänee ihmiste ilmoille :D Tälläne postaus oli hauska idea! Inspistä tehä iteki tämmöinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heheh, samanlaisia höppänöitä ollaan! ;D Minäkin pystyn kyllä äidilleni kertomaan asioista aika avoimesti, mutta en kyllä aivan kaikkea. ;) Kiva jos sait postausinspiraatiota tästä!

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...